dijous, 10 de març del 2016

Dia de la Dona: algunas luchadoras de nuestro pueblo II

Almudena M. (foto de planetaolimpico)
Seguimos conmemorando esta Semana de la Dona dando a conocer a algunas luchadoras de nuestro pueblo.
Hoy AlmudenaPili, Esther y  Eva, todas ellas enriquecen SAB.
Y os recordamos que Plataforma-GuanyemSAB-Compromís celebrará el viernes 11 una jornada de la Dona  para culminar nuestra particular celebración de esta semana.

ALMUDENA MUÑOZ   

Nacida en Valencia, vecina de Montesano. Con 11 años empezó a practicar judo. A los 16 años fue Campeona de España Junior y medalla en el Campeonato de España Senior Absoluto. A partir de ese momento participó en el circuito de Competiciones
Internacionales de su deporte preferido.
A punto de participar en el Mundial de 1989 se lesionó y tuvo que pasar por el quirófano. Pudo resarcirse en 1992 cuando culminó toda una vida de esfuerzo y dedicación al judo consiguiendo la medalla de oro en la Olimpiadas de Barcelona.
Mª PILAR MONTESINOS
PilarPilar, hija de Félix e Isabel, colonos, recibieron las llaves del lote nº 4 del pueblo en abril de 1952, Dos meses más tarde nació Pili, la primera nacida en el pueblo ya habitado.
Aquí vive desde entonces creando su familia y participando en la vida social; por ejemplo fue fundadora de la 1ª falla de SAB (Olmos-Nieva)
ESTHER PONCE
Esther PonceCoreógrafa y maestra internacional de danza española por el Real Conservatorio de Madrid. Vecina de Colinas.
Directora y Productora de " Flamenco Dreams" at First Annual Los Angeles Flamenco Festival Emitido en TV PBS (a la venta en USA en Amazon.com).  Como Prima ballerina y artista invitada, ha compartido escenario en giras con Alfredo Kraus, Alicia de La Rocha, Raphael, Rocío Jurado, Concha Velasco, Diego el Cigala, Joaquín Cortés.etc. Actriz y cantante.
EVA DENIA
Eva Denia.jpgSóc professora de Valencià a l’IES San Antonio de Benagéber, on em vaig traslladar fa cinc anys des d’un institut de la capital per motius de residència, ja que actualment visc a La Canyada. Des de molt jove vaig manifestar aptituds i interés pels idiomes i per la música, els dos verins que alimentaran la meua activitat posterior. Em vaig llicenciar en Filologia i la meua vida professional ha girat entorn a la docència, la traducció, la música i l’escriptura.
A principis dels anys 90 vaig començar a pujar-me als escenaris i des d’aleshores no he parat. Poc a poc m’he anat professionalitzant, sense deixar en cap moment la docència. Compaginar aquestes dues activitats que requereixen tanta dedicació no ha estat fàcil i he hagut de renunciar a vacances i moments d’oci per poder arribar a tot.
En 1999 publique el meu primer disc, Adéu Tristesa, on versione al valencià alguns temes clàssics del jazz i de la bossa nova.
Quasi al mateix temps m’endinse en el camp de la literatura escrita amb un llibre de poemes infantils titulat El color del blat. Poc després faig realitat un dels meus primers somnis musicals: interpretar en francés les cançons de Georges Brassens, a qui havia començat a admirar en la meua adolescència. Aquest projecte, materialitzat en dos discos gravats amb el seu cançoner, m’ha donat la possibilitat de participar en alguns dels festivals més importants que se celebren a França en homenatge a Brassens. En 2006 publique Tribut a Jobim, un disc on versione al valencià cançons d’aquest gran compositor brasiler. Més recentment faig una immersió en la música tradicional valenciana i publique Un altre cantar i Homenatge a Vicent Andrés Estellés, aquest últim dins dels projecte “Sis veus per al Poeta”.
Però el treball del qual estic més satisfeta és aquest que acaba de veure la llum: Quan abril era abril, un disc que recull les meues pròpies composicions i on mostre el meu vessant més personal.
Las otras luchadoras:

Dia de la Dona: algunas luchadoras de nuestro pueblo I

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Danos tu opinión. Evita hacerlo como Anónimo y pon tu nombre. Pero conserva las mínimas reglas de respeto y educación. Informaciones que afecten a la intimidad de las personas serán retenidas y/o retiradas. Plataforma no se hace responsable de las opiniones emitidas.
Gracias por colaborar y participar.